Tuesday, July 17, 2012

SONYUM SOKOJAP # 45: KITA NAK RAYA KAT MANA TAHUN NI ?


Gambar hasil carian Google mungkin ada kena mengena dengan entri ini.

Belum pun puasa lagi, kita dah mula bincang mana nak beraya. Inilah fenomena yang  dialami saban tahun oleh suami isteri yang berasal dari berlainan negeri. Berikut adalah perbualan saya dengan Haiqal anak bongsu saya dalam kereta pada suatu petang dalam perjalanan balik dari sekolah.

Saya: "Kita nak raya kat mana tahun ni .. rumah Wan kat kampong ayah ke, rumah Wan kat Perlis ke  atau kita raya kat rumah kita di Seremban jer ?"

Haiqal: "Sunway Lagoon boleh ?"

Jelaslah dia tidak mendengar soalan atau terdengar apa yang dia ingin dengar !

18 comments:

  1. Haha.. Rasanya dia beri cadangan yang lebih unik tu Tuan. :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. tapi tak termasuk dalam skema jawapan ..

      Delete
  2. Haiqal bukan tak dengar tapi dia nak enjoy ke Sunway Lagoon:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. budak2 memang begitulah .. nak enjoy sahaja tak kira masa.

      Delete
  3. Haiqal tak mau mak ayahnya pening kepala..ekekeke

    ReplyDelete
  4. sunway lagoon ada buat promosi raya kot?

    ReplyDelete
    Replies
    1. tak ada pulak .. mungkin hasil dari pengaruh iklan yang berjaya.

      Delete
  5. Heheheheh...

    Ade rumah terbuka kot Pakcik kat Sunway Lagoon tu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. biarlah dia nak buat .. pakcik not interested. hehe

      Delete
  6. Tu soalan kepada soalan.. dia nak cuba nasib tu...
    Ok kot pi Sunway lagoon time raya, mesti tak dak orang.. 1 kolam kita punya...

    ReplyDelete
    Replies
    1. budak2 ni kalau tak ada orang tak nak pulak dia pergi .. tak seronok katanya.

      Delete
  7. hehehe.. dah di bagi soklan.. dia jwb dgn jujur tu

    ReplyDelete
    Replies
    1. jujur tapi menyimpang dari jawapan yang disediakan.

      Delete
  8. aha.

    sunway lagoon pun kosong kot waktu raya ni :)


    ps. Mutiara tak pernah makan lemang

    ReplyDelete
    Replies
    1. tahun ini cuba awak buat azam baru nak makan lemang !

      Delete
  9. SEKARANG ORANG KITA BERAYA PUN DAH SUKA JALAN-JALAN MELANCONG, BUKAN BERAYA RUMAH SAUDARA DAN SAHABAT HANDAI.. HAIRAN.. HAIRAN..

    ReplyDelete
    Replies
    1. memang hairan .. bila dah banyak duit, macam2 benda yang menghairankan akan dilakukan orang.

      Delete

Kalau tak tahu macamana nak panggil saya, panggil je Pak Ngah. Semua komen yg berbentuk pertanyaan lambat laun akan cuba saya jawab. Terima kasih. Sila datang lagi.