Friday, July 6, 2012

PENGUMUMAN YANG MELAMPAU.


Gambar hiasan hasil carian Google.




"Orang lelaki memang tak guna .."

Dia gaduh dengan sorang Mamat, habis semua orang lelaki tak digunakannya.

"Orang perempuan memang macam tu .."

Dia tengok sorang Minah terkial-kial nak parking kereta, habis semua perempuan dianggapnya begitu.

Janganlah begitu kawan .. agak-agaklah sikit kalau bercakap.



Keterangan.

umum = general
pengumuman = generalisasi.

31 comments:

  1. ini dinamakan penyakit PURATA oleh orang kita...
    PUkul RATA!

    ReplyDelete
    Replies
    1. like komen ni...hehehe

      Delete
    2. setuju .. saya tercari2 istilah yang tepat. saya kira pukul rata adalah paling tepat. terima kasih.

      Delete
  2. bak kata pepatah, krn nila setitik rosak susu sebelanga..

    ReplyDelete
    Replies
    1. atau 'seekor kerbau membawa lumpur, habis semuanya terpalit' .. lain kali jangan ikut kerbau ! hehe

      Delete
  3. Orang tengah bengang cakapnya begitulah..

    ReplyDelete
  4. hehhe.. baru pagi tadi saya dengar luahan hati kat radio sinar, call2 je dia terus kata 'orang laki ni memang tak guna kan'....

    ReplyDelete
  5. mungkin kat diri kita pun ada juga sikap sebegitu...

    mari kita sama-sama muhasabah diri...

    ReplyDelete
    Replies
    1. saya pun rasanya pernah tercakap macam tu .. peringatan kepada diri sendiri supaya jangan buat lagi.

      Delete
  6. Kan? Kan? Kan?

    Ceh! Sy mengiakan. Tapi diri sendiri pun terCAKAP jugak...

    =p

    ReplyDelete
    Replies
    1. samalah kita .. manusia ini tak sunyi dari kelemahan.

      Delete
  7. hehe..penah jugak cakap macam tu ;)

    ReplyDelete
  8. Kerana nila setitik rosak susu sebelanga...

    ReplyDelete
  9. hihihihi selalu kuar kt mulut tp bkn kat hati..hahahahaha

    ReplyDelete
  10. macamlah semua orang yang gender macam tu buat benda macam tu kan?

    hehehehe...berapa banyak macam da...
    pak ngah jangan kata semua orang perempuan memang macam tu pulak ye?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nak betulkan ayat maklumlah bersin dan selsema macam pening sikit ayat

      patutnya tulis macamlah semua yg sama gender tu perangainya sama kan?

      Delete
  11. klu kereta kat depan tak betul je gayanya, mesti suami cakap, perempuanlah bawak ni...lea mesti jawab, mcm tulah org lain cakap pasal bini abang ni..perempuan jugak. tengok betul betul apek tua...ngeee....geram

    ReplyDelete
  12. kerana nila setitik, rosak susu sebelanga.....

    ReplyDelete
  13. Salam Jumaat Uncle..
    Sori lama x nyinggah..
    Byk prob skang ni nk kena setelkan..

    Semoga Uncle n family sihat sejahtera sentiasa.

    ReplyDelete
    Replies
    1. salam kembali.

      uncle masih lagi ada sikii-sikit pening mabuk laut semasa komen ini di tulis.

      Delete
  14. hik hik hik... dah terbiasa kottt...

    ReplyDelete
    Replies
    1. terbiasa yang harus dikaji semula ..

      Delete
  15. salam..

    manusia le katakan.. byk ragam

    ReplyDelete
    Replies
    1. salam kembali

      banyak udang, banyak garam .. banyak orang, banyak ragam.

      Delete

Kalau tak tahu macamana nak panggil saya, panggil je Pak Ngah. Semua komen yg berbentuk pertanyaan lambat laun akan cuba saya jawab. Terima kasih. Sila datang lagi.