Friday, November 28, 2014

SEDIKIT FAKTA TENTANG RATU CANTIK.



Gambar hiasan yang ada kena mengena dengan entri ini.

Sebenarnya yang jadi ratu cantik itu adalah calon yang tercantik dikalangan mereka yang masuk bertanding. Kalau semuanya, katalah ada 40 orang ambil bahagian, maknanya yang jadi ratu itu adalah yang tercantik di kalangan 40 orang itulah.

Lagi satu kalau setiap pengadil atau juri ditanya pendapat peribadi mereka tentang calon yang telah terpilih menjadi ratu, saya percaya akan ada perbezaan pendapat di antara seorang pengadil dengan pengadil yang lain akan pilihan masing-masing.

Maknanya apa ? Maknanya cantik itu adalah suatu sifat yang sangat subjektif. Lain orang lain ukuran kecantikannya. 

Bagi saya cantik yang sebenar adalah cantik peribadi. Ia boleh bertahan sampai ke hujung nyawa. Cantik diwajah atau bentuk badan, umumnya tidak bertahan lama. Ia ibarat hantaran yang dibuat dari gula walaupun rasanya  manis dan cantik pada pandangan mata, ia akan cair dimakan hari.


Ia sangat cantik dipandang tapi tahan hanya beberapa hari cuma.

Jadi kalau anda tidak terpilih mengambil bahagian dalam pertandingan  ratu cantik, janganlah rasa rendah diri. Mungkin pada pandangan mata orang lain, anda lebih cantik dari ratu cantik yang terpilih dengan syarat peribadi dan tingkah laku anda mestilah cantik. 


" Biar buruk rupa jangan buruk perangai. Tapi kalau cantik rupa dan cantik perangai, lagi cantik "

Nota kaki: Entri ini juga sesuai untuk golongan lelaki, cuma tukarkan perkataan cantik itu dengan hensem.