Saturday, September 16, 2023

TELADAN YANG BAIK.


Tepi jalan sambil berdiri pun boleh.

Setelah berhari-hari menonton gambar dan video Kembara Kenali Borneo, saya merasakan bahawa raja2 berupaya menyatupadukan seluruh rakyat. Syaratnya raja2 hendaklah tidak memihak kepada mana2 parti politik kerana jika mereka berbuat demikian, rakyat akan hilang hormat kepada mereka.  Kekallah berkecuali sampai bila-bila untuk memastikan kelangsungan institusi raja berperlembagaan di negara kita. Cukuplah orang2 politik memecah belahkan rakyat selama ini.

Di samping itu raja2 juga hendaklah sentiasa bersikap merendah diri dan mesra rakyat seperti yang telah ditunjukkan oleh Sultan Abdullah dan keluarga baginda dalam menyantuni seluruh rakyat jelata yang mereka temui di sepanjang perjalanan dari Tawau hingga ke Telok Melano.

Daulat Tuanku.

# Selamat Menyambut Hari Malaysia.

3 comments:

  1. Setuju.. DYMM SPBYD Agong boleh memainkan peranan bagi memupuk perpaduan antara kaum. Orang politik tak boleh.. Sebab itu modal dan isu mereka untuk mempengaruhi rakyat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ada juga orang yang menambah satu syarat lagi iaitu elakkan dari berniaga.

      Delete
  2. Betul tu... Dan lagi penting kita kene doakan raja-raja dan agong kuat dan tidak di tipu atau di permainkan oleh ahli politik.. Biar mereka dekat di hati rakyat yg sentiasa mendoakan Mereka.

    ReplyDelete

Kalau tak tahu macamana nak panggil saya, panggil je Pak Ngah. Semua komen yg berbentuk pertanyaan lambat laun akan cuba saya jawab. Terima kasih. Sila datang lagi.