Saturday, August 4, 2012

SONYUM SOKOJAP 46: TADARRUS.


Gambar hiasan hasil carian Google.

Semasa sedang menunggu waktu berbuka puasa dua hari lepas, isteri saya bertanya kepada Haiqal, tentang program tadarrus dia, kat sekolah.

Isteri saya: "Dah sampai muka surat berapa dah ?"

Haiqal: "Muka surat 52" (dia menjawab dengan bangganya)

Isteri saya: "Baru muka surat 52 .. kenapa lambat sangat ?" 

Haiqal:  "Kita orang baca dari muka surat satulah mak .."

Saya:  kah kah kah kah kah.


Jika masih juga belum tersenyum, cer pergi kat  sini pulak. 

 

21 comments:

  1. saya sengih. ini budak boleh jadi lawyer.

    ReplyDelete
  2. hehehe. bersungguh la haikal tu... :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. dia pun terpinga2 bila saya ketawa ..

      Delete
  3. :D Jawapan jujur dari seorang anak!

    ReplyDelete
  4. harap2 berkekalan tadarusnya sampai bila2. ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. juga terpakai kepada mak dan ayahnya .. hehe

      Delete
  5. erm.. ada yang terkena rasanya.. :)

    ReplyDelete
  6. takpa...pelan pelan ya haiqal :)

    ReplyDelete
  7. Anak2 sekarang tuan haji...tapi alhamdulillah le nak jugak dia bertadarus sesetengah budak tahu puasa je.

    ReplyDelete
    Replies
    1. dia sekolah agama .. tadarus itu adalah program sekolah dia.

      Delete
  8. jujurnya jawapan itu...alhamdulillah bertadarus yea..kat opisniepun kami bertadarus..salam ramadhan dan selamat menyambut nuzul Quran

    ReplyDelete
    Replies
    1. masa saya kerja dulu, ada tadarus tapi tak pernah habis .. lama-lama kita bahagi-bahagikan baca kat rumah.

      Delete

Kalau tak tahu macamana nak panggil saya, panggil je Pak Ngah. Semua komen yg berbentuk pertanyaan lambat laun akan cuba saya jawab. Terima kasih. Sila datang lagi.