Friday, January 14, 2011

SONYUM SOKOJAP 23 - PENCARIAN SIAPA PALING PELUPA !


Che Wel. “Aku ni pelupa sungguh. Hari tu aku pergi Giant nak beli barang. Isteri aku dah tulis kat satu kertas senarai barang-barang yang nak di beli. Aku boleh lupa kat mana aku letak kertas tu”

Che Ngang. “Aku lagi pelupa. Hari tu aku pergi dinner kat sebuah hotel. Habis dinner, aku panik cari kereta aku tak ada kat tempat parking. Rupa-rupanya aku datang naik bas. Aku lupa yang aku ni tak ada kereta”

Che Ngok. “Aku lagilah pelupa. Hari tu masa aku pergi ofis, aku tengok ada orang kat dalam bilik aku. Bila aku marah-marah, ada staf lama aku cakap .. kan ke boss dah pencen. Laa .. aku lupa yang aku dah pencen"

Che Ngong. “Asyik dengar korang bersembang sampai aku lupa lak apa aku nak cerita tadi"

Siapakah yang paling pelupa ?

...............................................................................

Sub-Entri: Macam mana cara saya mengatasi lupa.




Salah satu cara saya mengatasi masalah lupa ialah dengan mengambil dan mengekalkan nombor yang sama iaitu 9449 bila menukar kenderaan. Alhamdulillah, bila orang tanya nombor kenderaan saya, dengan yakin saya boleh jawab .. dengan syarat saya tak lupa kereta mana yang saya bawak !


Pemberitahuan:

Saya minta maaf kerana terpaksa menutup kotak komen buat sementara waktu. Sekarang ini saya berada pada Sibuk Tahap 1 yang tidak memungkinkan saya menjawab komen anda apa lagi nak melawat blog anda. Oleh itu untuk berlaku adil kepada anda, saya harus mengambil tindakan ini, yang saya sendiri tidak suka sebenarnya. Dari segi pengeluaran entri baru, tidak ada masalah kerana saya sudah menyediakan stok untuk tempoh sekurang-kurangnya setahun akan datang (kalau saya berjimat cermat)
. Bila kesibukan sudah berkurangan, akan saya buka kembali kotak komen itu.


.

2 comments:

  1. antara che wel, che ngang, che ngok, che ngong, siapa yg lupa nak makan setiap hari?

    ada yg lupa nak makan tak?

    errr.. sah! dialah yg paling pelupa. :D

    ReplyDelete
  2. KTS

    NANTI KALAU SAYA JUMPA, SAYA TANYAKAN !

    TERIMA KASIH KERANA SUDI KOMEN, DAN TAHNIAH AWAK JADI PENGOMEN YANG PERTAMA YANG PALING LAMBAT.

    KE KOMEN PALING LAMBAT YANG PERTAMA !

    ReplyDelete

Kalau tak tahu macamana nak panggil saya, panggil je Pak Ngah. Semua komen yg berbentuk pertanyaan lambat laun akan cuba saya jawab. Terima kasih. Sila datang lagi.