Sunday, January 13, 2013

SONYUM SOKOJAP 54: KALAU DAH TAK PERASAN !

Dipetik dari facebook grup taman perumahan saya ..



  • Kelmarin semasa Rashid Diron menaiki Estima saya untuk pergi melawat Dr Zairul Nizam, dia tak perasan Tn Hj Abd Rahman Harun telah pun duduk di belakang sekali. Dia beritahu saya yang Hj Rahman pun nak ikut sama. Lalu Hj Abdul Rashid Mohd Yusof yang duduk sebelah saya, suruh Rashid Diron telefon Hj Rahman. Rashid Diron pun terus telefon Hj Rahman yang duduk betul2 di belakang dia. Bila telefon Hj Rahman berbunyi Rashid Diron masih lagi tak perasan. Hj Rahman pun jawab dengan pura-pura kesal kerana dah lama menunggu .. bayangkanlah perasan kami semua yang keras perut menahan ketawa. Teruk betul tahap tak perasan Rashid Diron ni ..


    Nota kaki: 

     
    Saya harap anda dapat 'tangkap' lawak ini. Bagi penduduk di taman perumahan kami, ia telah menjadi lawak tahun ini.

17 comments:

  1. kakaka.... sumpah lawak.


    salam uncle.

    .

    ReplyDelete
  2. Macam mana masih boleh tak perasan sedangkan telefonnya berbunyi...?

    Aduh... kalau saya ada, memang tak boleh tahan gelak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. itulah yang membuatkan kami 'pecah perut' ..

      Delete
  3. tak perasan mungkin sebab dua perkara... mata dan telinga dah kurang power

    soba yo la Pakcik2

    ReplyDelete
    Replies
    1. mungkin juga .. tapi saya rasa mata dia memandang tapi fikiran dia tidak turut serta dengan apa yang dia nampak.

      Delete
  4. ske pakcik kenekn kwn2 ehh...ehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. memang ada niat begitu, tapi tidak menjangka pulak sampai begitu jadinya.

      Delete
  5. haduuuhhhh....memang lawak sungguh!
    pertama kali saya tahu wujudnya orang sebegini...
    ok bila dia tersedar org yg ditelefon ada dibelakang dia, apa reaksi dia?
    hahaha...

    ReplyDelete
    Replies
    1. dia cuma berkata 'ehh' dan terus ketawa ..

      Delete
  6. Salam Pak Ngah,

    Lawak dipagi Ahad, saya baca tersenyum bila sudah membaca, gara2 pesara bila berkumpul..hik3x

    ReplyDelete
    Replies
    1. salam kembali.

      kisah ini entah berapa kali kami ulang, tapi masih tetap juga terasa lucu.

      Delete
  7. kesiannye Pakcik Rashid Diron.

    sangat melawakkan...

    hahahahahahahahaha.

    ReplyDelete
    Replies
    1. dia ini agak lurus dan sangat suka menolong orang ..

      Delete
  8. hahhahaa sakit perut saya tahan gelak.
    kesian tu memang la, tapi boeh bayangkan betapa serius dia call member tu.

    ReplyDelete

Kalau tak tahu macamana nak panggil saya, panggil je Pak Ngah. Semua komen yg berbentuk pertanyaan lambat laun akan cuba saya jawab. Terima kasih. Sila datang lagi.