Wednesday, January 2, 2013

WW # 57: KALAU LEMAH SEMANGAT, JANGAN TENGOK !











35 comments:

  1. Astagfirullah al azim.

    Tak ingat mati ke mereka ni .... huhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. memang patut pun awak beristigfar .. begitulah rupanya keadaan masyarakat kita sekarang .. saya sedih .. harap2 lepas PRU nanti, benda macam ini akan berkurangan kalau tak berhenti terus.

      Delete
    2. Saya pun berharap mcm tu juga bang tapi geng2 ni mana tahu nak berhenti. Macam takde kerja lain yg lebih berfaedah ...

      Delete
  2. Replies
    1. segerakan PRU agar susana dingin kembali ..

      Delete
    2. setuju sangat, lagi lama pru, makin parah jadinya...

      Delete
  3. Nak salahkan siapa bila anak2 semakin 'tak reti bahasa'. :(

    ReplyDelete
    Replies
    1. Inilah rupanya orang yang baru merasa nikmat kebebasan di alam maya !

      Delete
  4. suke tengok manusia diperbodohkan dek politik

    ReplyDelete
    Replies
    1. apa nak buat .. mereka itu "darah daging" kita juga.

      Delete
  5. Replies
    1. kena buat sesuatu untuk menguatkan semangat awak kembali ..

      Delete
  6. Bukan takat sesak napas...jantung pun leh luruh Pakcik!! Aduhhh~ duh~ duhhh~ (ikut gaya lagu dangdut)

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalau luruh jantung .. sangat bahaya tu !

      Delete
  7. Tak tau nak kata apa.

    Terkejut kadang2 bila tengok cantiknya bahasa2 yang orang kita gunakan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. saya pun tak tahu nak kata apa .. tu sebab saya buat entri pada hari Wordless Wednesday.

      Delete
  8. Semakin dekat PRU semakin bercelaru rakyat M'sia. Sedih kakak tengok bahasa yg digunakan. Etika berblog sudah dihancurkan di sini.

    ReplyDelete
    Replies
    1. memang bercelaru .. tidak tahu lagi mana betul mana yang salah, mana yang beretika mana yang tidak beradab.

      Delete
  9. tiba-tiba nak nyanyi

    'budi bahasa,budaya kita'

    ReplyDelete
    Replies
    1. mungkin inilah yang dikatakan budi bahasa gaya kita ..

      Delete
  10. apakah ini yg dinamakan fanatik kepartian? sedih jugak kalau sampai begitu sekali ayat2nya.. sudah hilang hikmah nampaknya..

    ReplyDelete
    Replies
    1. memang bila orang sudah taksub .. inilah akibatnya. itu sebab Islam menyuruh kita bersederhana.

      Delete
  11. Sedih dengan bahasa2 yang digunakan..
    Harap2 semuanya segera berakhir....
    Cepatla pilihanraya..

    ReplyDelete
    Replies
    1. saya pun berharap begitu dan percaya selepas p/raya susana ini akan sejuk kembali.

      Delete
  12. KALAU POLITIK MEMECAHBELAHKAN UMAT, APA GUNA ADA POLITIK?

    ReplyDelete
    Replies
    1. politik memang perlu dan tak dapat dielakkan. ia tidak boleh dipersalahkan. tetapi yang patut dipersalahkan ialah pendokongnya.

      Delete
  13. Kalau kita membenci sesuatu pihak sekalipun, gunakanlah bahasa yang sesuaian.

    Bahasa melambangkan peribadi seseorang.

    Pihak atasan parti politik boleh sama-sama mengeteh,
    Kita yang langsung takde apa-apa jawatan penting dalam politik yang melebih-lebih.

    ReplyDelete
    Replies
    1. memang begitulah lumrahnya .. yang lebih2 orang yg dibawah2 yang kadang2 jadi pengikut secara membuta tuli.

      Delete
  14. Kalaulah semua berpegang pada agama, mengikut landasan yang betul rasanya tak jadi macam ni.

    Kadang2 yang bawah lebih sudu dari kuahnya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. setuju .. memang banyak kedapatan lebih sudu dari kuah !

      Delete

Kalau tak tahu macamana nak panggil saya, panggil je Pak Ngah. Semua komen yg berbentuk pertanyaan lambat laun akan cuba saya jawab. Terima kasih. Sila datang lagi.