Tuesday, January 31, 2012

SIKIT-SIKIT NAK PAKAI KAKULATOR.



Petang semalam saya beli mentol seperti gambar di atas di kedai Ah Seng (saya main letak jer nama tu)

Harganya RM6 sebiji.

Saya beli 3 biji.

"Berapa semua ?" saya tanya.

Ah Seng pun mengambil kalkulator ...

Apa ???

Nak kira banyak itu pun pakai kalkulator.

Ish ish ish .. ish ish ish .. ish ish ish !

ish ..

42 comments:

  1. Tuan, Ah Seng takut silap kira! :D

    ReplyDelete
  2. Ah Seng ini setakat pekerja di kedai itu kot. Kalau dia taukenya, ligat otak dia mengira.

    ReplyDelete
    Replies
    1. kok ia pun .. carilah yang sekolah sikit.

      Delete
  3. Sikit-sikit kalkulator.. Sampai otak beku nak mengira.. Hehehhe..

    ReplyDelete
    Replies
    1. bila nak guna otak nanti kenalah 'defrost' dulu .. hehe

      Delete
  4. hahaha Ah Seng confuse la pak ngah
    6x3=81 ke 18

    ReplyDelete
  5. hehe kalau bleh 10sen pun tekan kalkulator.otak dah malas nak kerja

    ReplyDelete
    Replies
    1. otak dia mesti mahal kalau jual .. sebab jarang guna.

      Delete
  6. Tp kan Pakcik, sy pun pelik dgn Pakcik. Byk mcm tu pun, Pakcik masih nak tanya berapa RM kat Ah Seng...

    Hahahahahahah!

    P/S - Serius, sy gelak baca entri Pakcik nie.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. macamanalah rupanya awak gelak serius tu .. pakcik konfusius !

      Delete
  7. Kalau saya, mungkin saya dah bagi harga yang tepat, atau mungkin saya bagi jumlah yang berlebihan dan minta baki siap2... hehehe...

    ReplyDelete
    Replies
    1. patutnya saya buat begitu tadi .. tapi kalau saya buat begitu, tak adalah entri ini. hehe

      Delete
  8. Ini mesti Ah Seng zaman sekarang. Dah terbiasa guna kalkulator....

    ReplyDelete
  9. hahaha... dah terbawa2 lah tuh uncle.. kanke selalu mase customer nk byr jer, tokey kedai mesti amik kalkulator..

    p/s: seb bek dia x pakai sempoa

    ReplyDelete
  10. Bagila peluang kat Ah Seng.Mungkin dia baru belajar pakai calcultor mcm orang baru buka akaun Facebook. Tak ke sampi tengah malam duk ngadap atau orang dah terror blogging. Skt-skt nak tulis kan. Gitulah rasanya Ah Seng. Baru beli calculator gamaknya.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. apesal awak beria-ia sangat mempertahankan Ah Seng ni ..? hehe.

      Delete
  11. sallam Tuan Haji,

    Tak kan nak pakai sempuaa plak Tuan Haji...hehe...nampak klasik sangat plak ...haha.

    ReplyDelete
    Replies
    1. salam kembali.

      ada pertandingan mengira antara sempoa dengan kalkulator suatu masa dulu .. keputusannya guna sempoa lebih pantas.

      Delete
  12. SALAM PERKENALAN...kat tempat saya plak..tokey kedai tu pakai congak ja..cepat plak tu, nampak gaya macam tak betul jer...yang tu malas bebenor nak guna kalkulator..kalu ada, nak je saya bagi satu kat dia..

    ReplyDelete
    Replies
    1. tengok amaunlah .. kalau banyak pakailah kalkulator, bahaya main congak-congak tu !

      Delete
  13. nasib baik dia tak keluarkan sempoa~~

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalau dia keluarkan pun .. saya takut apa.

      Delete
  14. Yay! saya sokong pok amai-amai! :p

    pakngah jangan mare yee hikhik

    ReplyDelete
  15. sy ingat dia kira pakai ipad dia huhuhhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. ipad ada kalkulator juga ke ? suatu pertanyaan dari orang yang tak ada ipad.

      Delete
  16. Ah Seng nak pastikan kiraan nya tepat.. kalo 5 sen shot ah, manyak rugi woo..hehe..

    ReplyDelete
    Replies
    1. dia baru pegang kalkulator, saya dah tahu jawapannya.

      Delete
  17. Zaman dia baru bukak kedai dulu takde calculator lagi kot...tu yg asyik nak guna jer.

    ReplyDelete
    Replies
    1. lain kali kalau kedai tu tutup, saya tahulah sebabnya .. kalkulatornya rosak.

      Delete
  18. Hahahaa...tuan haji itu jugak telah menjadi habit saya, kadang2 terasa sedikit kebodohan sehinggakan 6x6 pun nak tekan kalkulator...

    ReplyDelete
    Replies
    1. saya banyak kali berdepan dengan orang yang guna kalkulator, tapi salah kira, sebab salah tekan.

      Delete
  19. yalah, terkena diri sendiri gak ni :) asik pakai kalkulator

    ReplyDelete
    Replies
    1. saya pakai peluru penabur .. tak sangka kena kat cikgu. maaf jelah ye !

      Delete
  20. maksudnya ah seng dah maju, kira pakai kalkulator!! dulu guna sempoa je. :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. sepatutnya semakin maju dan pandai, semakin pandai mencongak dalam kepala.

      Delete
  21. ah seng dan kalkulator bersahabat baik.. (",)

    itu kalau pakngah beli 3 biji bola pingpong dengan harga seringgit satu pun, silap2 ah seng guna kalukulator jugak.. (",)

    ReplyDelete

Kalau tak tahu macamana nak panggil saya, panggil je Pak Ngah. Semua komen yg berbentuk pertanyaan lambat laun akan cuba saya jawab. Terima kasih. Sila datang lagi.