Sunday, April 15, 2012

MARILAH MASUK KONTES KE 3 ANJURAN KOMENSEN: TEKA KAMI DI MANA ?

  
 Gambar terbaru kami menghadiri kenduri kahwin pada  hari Ahad lepas.

Hari ini (13hb. April) adalah hari lahir Makngahnya dan semalam hari lahir Kakngah anak kedua saya. Tapi saya anggap mereka berdua lahir pada hari yang sama. Saya pernah buat entri mengenainya di sini.  Sempena dengan itu saya nak buat kontes sebagai kenang-kenangan. Tapi sebelum itu saya nak ucapkan selamat ulangtahun kelahiran kepada Kakngah dan Makngahnya. Semoga mereka berdua khususnya dan kita semua amnya diberikan Allah kesihatan yang baik agar dapat terus melaksanakan suruhanNya serta mendapat kebaikan di dunia dan juga di akhirat kelak. Insya-Allah.

....................................................................................


Tugasan.

Sebutkan nama tempat di atas dan juga nama entri yang berkaitan.  Senang kan ? Gambar tersebut pernah tersiar dalam salah sebuah entri saya sebelum ini. Walaubagaimana pun gambar itu telah saya crop (gunting) dari gambar asal, untuk menambahkan keseronokan meneka.

Terma dan Syarat (T&S). 

1. Buat satu entri tentang contest ini dan linkkan ke blog ini, 
2.  Letakkan banner di atas dalam entri tersebut,
3. Jawapan hendaklah diberi dalam kotak komen entri ini. Saya akan gunakan 'comment moderation' sehingga tamat kontes.
4. Mesti menjadi follower. Kalau belum, sila jadi follower dahulu.

Hadiah.

Hadiah wang tunai sebanyak RM100.00 disediakan. Hanya seorang pemenang sahaja yang akan dipilih berdasarkan jawapan paling awal dan tepat. 

Tarikh Tutup. 

Tarikh tutup kontes ini adalah 3 hari dari hari ini.

Semoga berjaya dan terima kasih atas sokongan anda.



43 comments:

  1. Selamat meneka dan semoga berjaya kepada mereka yang mengambil bahagian dalam kontes ini.

    Selamat hari ulangtahun kelahiran buat makngah dan kakngah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. komen yang tak berupa jawapan saya lepaskan dulu ..

      terima kasih atas ucapan itu .. semoga kakcik segera sembuh seperti sediakala. jangan culas makan ubat.

      Delete
  2. Selamat Ulang Tahun buat Mak Ngah dan kak Ngah ( ker saya tersilap sebab tarikh pada entri ni dah 15 april?)

    saya tak layaklah nak masuk kontes sebab takder masa nak korek cerita lama...sebab syarat pemenang adalah berdasarkan paling awal dan paling tepat...kena cari masa nak korek dan sekarang ni pun saya sambil mengukus apam gula hangus heheehe..so memang tak sempat laa...

    melepaslah seratus hinggit...

    ReplyDelete
    Replies
    1. terima kasih. awak tak silap tarikh. tarikh itu saya buat 'post dated entry' ..

      nak masuk kontes ni, memang terpaksa korek cerita lama .. yang sebenarnya itulah tujuan saya buat kontes ini agar pembaca yang ingin turut serta, membaca entri2 lama saya.

      Delete
  3. Assalamualaikum Tuan Haji,

    Nak ucapkan selamat hari lahir kepada 'Makngah' dan 'Kakngah', semoga dipanjangkan umur, dimurahkan rezeki dan sentiasa diberkati Allah dalam hidup.

    Tuan, saya tak masuk contest yer.

    ReplyDelete
    Replies
    1. alaikumsalam

      terima kasih atas ucapan itu ..

      tak masuk kontes pun tak mengapa .. saya sendiri pun tak mahu masuk kalau ada kontes macam ni. hehe

      Delete
  4. selamat ulangtahun Mak ngah dan kak ngah ...

    Mak ngah tetap gebu kannn .... bertuah badan ...

    Saya baru sedaq ..... saya belum jadi follower... hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. betuah badan siapa ? hehe

      terima kasih kerana sudi jadi follower .. saya pun ingat selama ini awak dah jadi follower.

      Delete
  5. selamat hari lahir buat mak ngah dan kak ngah..

    ReplyDelete
    Replies
    1. terima kasih atas ucapan itu .. saya terimalah bagi pihak mereka.

      Delete
  6. selamat ulangtahun buat wanita2 yang penting dalam hidup pak ngah
    semoga mereka di rahmati di redhai dan diberkati olehNya di dunia dan akhirat amin......

    ReplyDelete
  7. amin .. semoga doa awak dimakbulkanNya.

    ReplyDelete
  8. sapa nak join cepat cepat..yang ni tak payah isi borang atau beratur panjang2 tunggu giliran..

    sebenarnya nak terteka dah tadi..

    ReplyDelete
    Replies
    1. tapi yang ini lagi susah .. macam2 syarat diletakkan oleh tuan tanah. heh

      Delete
  9. Tahniah.
    Selamat ulang tahun utk ke2nya.

    ReplyDelete
  10. ucapan selamat hari lahir terdahulu buat mereka berdua...jawapan akan menyusul..kena korek dulu lah..itu pn kalu jumpa..keh 28x.

    ReplyDelete
    Replies
    1. terima kasih atas ucapan itu dan juga kerana berniat untuk mengambil bahagian ..

      Delete
  11. Ingin menghentam... harap-harap mengena..hehe

    Di sebuah stadium atau Roman theater di Bosra, Syria.

    larikkkkkkkkkkk :)

    p/s: Selamat ulang tahun buat mereka yg berkenaan.. moga terus dipanjangkan usia dalam beribadat kepada Tuhan

    ReplyDelete
  12. sori Pak Ngah klu terkomen dua kali.. tadi dah komen, tp entah masuk ke tidak..

    Nida menghentam ye:

    Disebuah stadium atau Roman theater di Bosra, Syria.

    ReplyDelete
  13. Pak Ngah ni link entrinya:

    http://ucualong.com/2012/04/13/marilah-masuk-kontes-keempat-anjuran-komensen-teka-kami-di-mana/

    ReplyDelete
  14. Pak Ngah abaikan komen saya sebelum ni.. ni baru betul2 nk menghentam:

    Jawapan:

    http://al-lavendari.blogspot.co.nz/2010/08/terkenang-semasa-dulu-lawatan-ke-empat.html

    Lokasi:
    Di hospital di "Golan Heights, Damsyik

    (gambar keempat: Kesan tembakan askar Yahudi memenuhi
    dinding bangunan salah sebuah hospital di "Golan Heights".)

    link blog saya:
    http://ucualong.com/2012/04/13/marilah-masuk-kontes-keempat-anjuran-komensen-teka-kami-di-mana/

    ReplyDelete
    Replies
    1. tahniah. jawapan awak betul dan awak orang terawal memberi jawapan yang betul. maknanya awak adalah pemenangnya.

      Delete
  15. Nak teka tapi tak tau .. kta mana ni>???

    ReplyDelete
  16. salam..

    syu join ye..

    http://syu90contest.blogspot.com/2012/04/kontes-keempat-anjuran-komensen-teka.html

    jawapan : hospital di "Golan Heights"

    link entri : http://al-lavendari.blogspot.com/2010/08/terkenang-semasa-dulu-lawatan-ke-empat.html

    thanks..

    ReplyDelete
    Replies
    1. tahniah. jawapan awak betul. tapi Nida dah jawap dulu dgn betul. apa-apa pun terima kasih banyak-banyak kerana sudi mengambil bahagian.

      Delete
  17. lupa pulak..

    nama entri : TERKENANG SEMASA DULU 12 - LAWATAN KE EMPAT NEGARA DALAM TEMPOH DUA MINGGU ... ALA ALA JEJAK RASUL !

    ReplyDelete
  18. hepi besday to mak ngah n kak ngah..smoga pnjg umo dan dimurahkan rezeki selalu..

    ReplyDelete
  19. dah tahu jawapan nanti boleh masuk peraduan ni.. kena cari kat google ni..

    ReplyDelete
    Replies
    1. dengan itu saya anggap awak gagal mencari jawapannya .. hehe

      Delete
  20. Salam pak ngah..semoga mak ngah & kak ngahnya mendapat kebaikan di dunia & akhirat insyaallah..

    saya nak cuba jawab lah.

    1. nama tempat: Golan Heights, Syria
    2. entry: http://al-lavendari.blogspot.com/2010/08/terkenang-semasa-dulu-lawatan-ke-empat.html

    ReplyDelete
    Replies
    1. salam kembali.

      tahniah. jawapan awak betul. tapi Nida dah jawap dulu dgn betul. apa-apa pun terima kasih banyak-banyak kerana sudi mengambil bahagian.

      Delete
  21. penambahan pada komen di atas:

    nama tempat:
    Di sebuah hospital di "Golan Heights"
    (Gambar 4 - Kesan tembakan askar Yahudi memenuhi
    dinding bangunan salah sebuah hospital di "Golan Heights")

    nama entri yang berkaitan:
    TERKENANG SEMASA DULU 12 - LAWATAN KE EMPAT NEGARA DALAM TEMPOH DUA MINGGU ... ALA ALA JEJAK RASUL !

    linknya:
    http://al-lavendari.blogspot.co.nz/2010/08/terkenang-semasa-dulu-lawatan-ke-empat.html

    link blog saya:
    http://ucualong.com/2012/04/13/marilah-masuk-kontes-keempat-anjuran-komensen-teka-kami-di-mana/

    puhhh..puhhh

    ReplyDelete
  22. Maaf kalau terkomen sekali lagi... internet saya ni mengong sikit hari ni..hehehe

    ada sedikit penambahan:

    nama tempat:
    Di salah sebuah hospital di "Golan Heights"
    (Gambar 4 - Kesan tembakan askar Yahudi memenuhi
    dinding bangunan salah sebuah hospital di "Golan Heights".)

    nama entri:
    TERKENANG SEMASA DULU 12 - LAWATAN KE EMPAT NEGARA DALAM TEMPOH DUA MINGGU ... ALA ALA JEJAK RASUL !

    (http://al-lavendari.blogspot.co.nz/2010/08/terkenang-semasa-dulu-lawatan-ke-empat.html)

    link blog saya:
    http://ucualong.com/2012/04/13/marilah-masuk-kontes-keempat-anjuran-komensen-teka-kami-di-mana/

    ReplyDelete
  23. Salam perkenalan pakngah,

    jawapannya bangunan salah sebuah hospital di "Golan Heights" Syria dalam entri http://al-lavendari.blogspot.com/2010/08/terkenang-semasa-dulu-lawatan-ke-empat.html

    join http://ummi-iman.blogspot.com/2012/04/marilah-masuk-kontes-keempat-anjuran.html

    ReplyDelete
    Replies
    1. salam kembali.

      tahniah. jawapan awak betul. tapi Nida dah jawap dulu dgn betul. apa-apa pun terima kasih banyak-banyak kerana sudi mengambil bahagian.

      Delete
  24. Selamat Hari Lahir Makngah n Kak Ngah..
    Semoga mendapat kebaikkan dunia & akhirat
    Amin...

    ReplyDelete
    Replies
    1. amin .. terima kasih kerana turut mendoakan.

      Delete
  25. salam..

    al-lavender dh follow blog kejora ker?
    tak pe lah orang tak sudi kan..

    ReplyDelete
    Replies
    1. dah follow .. terima kasih kerana mengingatkan.

      Delete
  26. Selamat diberkati wahai mak ngah k ngah. Sy teka main2 ajerler kat sini psl mls nk wat entry..boleh gitu? Haha.. Kt kota a famosa melaka tp sy tau jwpn neh salah..kui3

    ReplyDelete
    Replies
    1. jawapan tu salah .. tapi dekat2lah tempat tu. hehe

      Delete

Kalau tak tahu macamana nak panggil saya, panggil je Pak Ngah. Semua komen yg berbentuk pertanyaan lambat laun akan cuba saya jawab. Terima kasih. Sila datang lagi.