Thursday, December 22, 2011

BEDEBAH !






Hari ini hari Rabu. Patutnya hari tanpa kata-kata. Tapi saya kena juga berkata-kata untuk melahirkan rasa sakit hati. Sudah dua hari CIMB jadi begini. Tidak berfungsi.

Saya difahamkan untungnya tiap-tiap tahun berbilion-bilion. Ketua Eksekutifnya di antara yang mendapat gaji yang tertinggi di Malaysia. Tapi prestasinya amat menghampakan saya yang telah menjadi pelanggannya sejak tahun 1981 (ketika namanya Bank Bumiputra).

Nasib baik kau swasta. Kalau Jabatan Imigresen atau Pendaftaran Negara mungkin dah berbakul-bakul sumpah-seranah orang kat engkau.




.

54 comments:

  1. takde akaun di CIMB. Biasa guna maybank2u saja..:)

    ReplyDelete
  2. SAYA GUNA MAYBANK2U... ;)

    PST.. PENDAFTARAN NEGARA TAK MACAM DULU, SEKARANG SUDAH CEPAT DAN CEKAP.. SAYA BERURUSAN PUN SENANG SAJA.. KALAU BERI MARKAH SAYA BERI 5..

    ReplyDelete
  3. YUS

    PAKNGAH PUN ADA AKAUN KAT MAYBANK. MASALAH SEKARANG PAKNGAH TAK DAPAT NAK TRANSFER DUIT DARI CIMB KE MAYBANK.

    KALAU TAK BOLEH JUGA, ESOK KENALAH PERGI BERATUR.

    ReplyDelete
  4. KAKCIK

    MEMANG .. SAYA KALAU MARAH, TULISAN DALAM WARNA MERAH !

    ReplyDelete
  5. FAIRUS

    TAPI ADA JUGA SAYA BACA DALAM BLOG TULISAN PELANGGAN YANG TAK PUAS HATI DENGAN JAB. PENDAFTARAN NEGARA.

    ReplyDelete
  6. salam Tuan..
    ermm..lepas gas nampak..
    tak pe..kena lepas..nanti stress
    bahaya untuk kesihatan..he he

    ReplyDelete
  7. sabar uncle..saya takleh nak hntr duit kat bonda dr semalam

    ReplyDelete
  8. saya sokong Maybank selamalamanya, kasi uncle bertmbh marah, heeeee~

    sabar uncle, nnt sakit dada tu, heheee...cool uncle cool...

    ReplyDelete
  9. Ada juga akaun di CIMB. Tapi online maybank.

    ReplyDelete
  10. mujur ada blog. boleh uncle luahkan.

    uncle, saya takutlah sebab uncle tulis warna merah...

    ReplyDelete
  11. Saya masih guna stail lama ... beratur kat kaunter ..keh keh keh

    kolotkan ....

    ReplyDelete
  12. Hari ni hari nak marah kot..he he

    ReplyDelete
  13. Saya pun ada cerita tak best dengan CIMB ni

    ReplyDelete
  14. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  15. maybank best!
    public bank pun best cuma masalah eh branch tak byk. atm pun kurang. ches!

    ReplyDelete
  16. ooo paham2...
    Td buka cimbclicks ok jer..
    Cuma kalau nk trnsfer duit jer xleh yer Uncle...

    ReplyDelete
  17. salam singgah sini..

    terima kasih sudi singgah ke blog kita.. =)

    ReplyDelete
  18. mungkin jugak boleh ditafsirkan begini: 'harap maaf, kesulitan adalah untuk keselesaan anda di masa hadapan'. alaa...yg macam ada kat papan tanda sementara setiap kali orang buat jalan tu....

    *

    CcCcCcCcCcCc.....

    ReplyDelete
  19. tu tu... kelihatan gambar sotong yg byk tangan..

    tapi apakan daya, masih jugak tak cukup tangan utk beri servis yg terbaik.. (",)

    ReplyDelete
  20. Kat taman saya ni, some of the CIMB staf berlagak nak mamp** dan bedebah juga!

    ReplyDelete
  21. dier dh buat hal lagik. dolu2 masa memula depa buat neh pon sy hari2 mcm pak ngah neh. so, not so bad pak ngah agak emo today setelah sebegitu lama pak ngah setia.... hmmm...

    ReplyDelete
  22. ZULKBO

    MEMANG DAH LAMA GERAM. DULU SAYA PERNAH TERSALAH TULIS CEK, DIA PUNYA WARNING MACAMLAH SAYA NI PEROMPAK BESAR. ORANG YANG TERIMA CEK SAYA TU TAK ADA KISAH PUN.

    ReplyDelete
  23. LYDIA MIZA

    AWAK PUN MENGHADAPI MASALAH YANG SAMA RUPANYA ...


    UNCLE MEMANG DAH LAMA SABAR.

    ReplyDelete
  24. EMME

    UNCLE PUN ADA AKAUN WADIAH KAT MAYBANK. MASALAHNYA NAK TRANSFER DUIT KE SITU TAK DAPAT.

    ReplyDelete
  25. KUNANG-KUNANG

    MEMANG ELOK ADA DUA AKAUN. KALAU SATU ADA MASALAH, BOLEH GUNA SATU LAGI.

    ReplyDelete
  26. CITARASA RINDUAN

    MEMANG BLOG INI KADANG2 BOLEH JADI TEMPAT LEPAS GERAM. TAPI AWAK TAK PERLU TAKUTLAH.

    ReplyDelete
  27. CHIK ATT

    SEBENARNYA KALAU CIMB TAK BUAT MASALAH, SEMUANYA MUDAH. SEGALA BIL SAYA BAYAR MELALUI CIMB CLICK SECARA ONLINE.

    ReplyDelete
  28. ACIK ERNA

    SAYA MARAH SEBAB ENTAH SUDAH BERAPA KALI SAYA MASUK, MASIH MACAM ITU JUGA.

    ReplyDelete
  29. AIDA ALI

    AGAKNYA SEMUA ORANG YANG ADA AKAUN KAT CIMB ADA CERITA DUKA !

    ReplyDelete
  30. Saya pun SANGAT BENGANG dengan CIMB. SANGAT BENGANG.

    ReplyDelete
  31. Alamak, bila baca dan encik sebut Imigresen terus tersentap(motif sgt nak sentap2)hehehe..Tempat cari rezeki tu..hehehe..

    ReplyDelete
  32. Tuan Haji...
    Setakat 10 tahun jadi pengguna CIMB dan beberapa tahun kebelakangan ini menggunakan khidmat internet bankingnya belum pernah mengalami masalah macam ni. Tetapi kalau akhir2 bulan server slow memang selalu sangat lah...:)

    Maybank bagus tapi bila lebih 5 kali keluar duit kat ATM ada charge le pulak!

    ReplyDelete
  33. sabar ye...
    i-banking pun kekadang sengugut jugak!
    ekekekeke...

    yep - the old school way is better
    but then - satu keburukan
    buang masa nak beratur tu lah...

    ReplyDelete
  34. SALAM PAK NGAH, KAWAN SAYA DAH KEHILANGAN DUIT DIA RM3000.00 DALAM AKAUN CIMB,MELALUI CIMBCLICK! APA CITER...CIMB TAK AMBIL TINDAKAN SEGERA WALAUPUN DAH TAHU. PUNYALAH HANGIN KAWAN SAYA TU SATU BADAN. KESIAN DIA. RM3000 BUKAN SIKIT.

    ReplyDelete
  35. TIJAH

    PUBLIC BANK PUN 2X5. KALAU HUJUNG MINGGU NAK BAYAR LOAN, MESTI MESIN DIA ROSAK. KENA DATANG LAGI HARI KERJA. CISS.

    ReplyDelete
  36. CIK SHINJU

    SAMPAI SEKARANG MASIH TAK OK. KEJAP LAGI NAK PERGI BERATUR MASUKKAN DUIT KAT MAYBANK. DULU TRANFER JE SECARA ON9.

    ReplyDelete
  37. KELLA

    SALAM KEMBALI. TERIMA KASIH KERANA MEMBALAS KUNJUNGAN SAYA.

    ReplyDelete
  38. GADISBUNGA

    ATAUPUN DITAFSIRKAN BEGINI "KESULITAN ANDA, ADA AKU KESAH"

    HARI INI DAH ddddddd !

    ReplyDelete
  39. FUAD ANSARI

    AGAKNYA ANTARA TANGAN2 DIA TU TAK ADA PENYELARASAN. ELOK POTONG TINGGALKAN DUA TANGAN SAHAJA.

    ReplyDelete
  40. AZIEAZAH

    INI SUDAH LEBIH .. TAKKAN STAF DIA PUN MACAM TU. MACAM TAK PERCAYA PULAK RASANYA.

    ReplyDelete
  41. AKUZLE AYU

    ORANG KATA BANK ASING TAK MACAM ITU CONTOHNYA STANDARD CHARTED, HSBC ATAU OCBC. ENTAHLAH .. SAYA TAK ADA AKAUN KERANA SAYA INI PATRIOTIK. KONON!

    ReplyDelete
  42. DINAS ALDI

    LAGI SORANG BENGANG .. JADI BUKANLAH SAYA SORANG YANG MENGADA-NGADA BENGANG.

    ReplyDelete
  43. FATONAHHAIRIL

    SEBENARNYA SAYA SEBUT JABATAN IMIGERESEN BUKAN UNTUK MENGUTUK TAPI MEMBELA.

    ReplyDelete
  44. JUNAINA

    SAYA BENGANG SANGAT KERANA KALAU KITA BUAT SILAP SIKIT ATAU LEWAT SIKIT, DIA PUNYA SURAT AMARAN BUKAN MAIN LAGI. MACAMLAH KITA NI MUSUH KETAT DIA. LANGSUNG TAK INGAT YANG KITA NI SEBENARNYA PELANGGAN DIA.

    ReplyDelete
  45. MILOAIS MILO

    CARA LAMA MEMANG BUANG MASA BERATUR. LAGI SATU KENA KELUAR BANYAK DUIT UNTUK PERGI. MISALNYA SAYA DUDUK SEREMBAN. TAKKAN SAYA NAK DRIVE PERGI SELAYANG SEMATA2 NAK BAYAR CUKAI TANAH (SAYA ADA SEDIKIT HARTA DI SANA)

    ReplyDelete
  46. PANGLIMA MUDA

    NASIB BAIK SAYA BUKAN PANGLIMA .. KALAU TIDAK MUNGKIN ADA YANG DAH KENA KERIS. HEHE

    ReplyDelete
  47. MATAHARI

    SALAM KEMBALI.

    KESIAN KAT KAWAN AWAK TU. MINTA2 JANGANLAH TEKENA KEPADA KITA. MEMANG RM3K TU BUKAN SIKIT.

    ReplyDelete
  48. Assalamualaikum tuan.

    Alahai, kalau sumpah-seranah mesti Jabatan Imigresen ya? Kebetulan saya bertugas di jabatan ini dan kebetulan pula terbaca entri tuan. Tergelak-gelak saya membacanya. Apapun, memang ada kebenarannya juga. Hehehe...

    Salam ukhuwwah dan banyakkan bersabar ya tuan. :)

    ReplyDelete
  49. ASHRAFI

    ALAIKUMSALAM.

    BEGITULAH NASIB JABATAN KERAJAAN. SILAP SIKIT KENA. NAMUN BEGITU KITA BERUNTUNG KERANA ADA PENCEN SEPERTI YANG SAYA NIKMATI SEKARANG.

    SEBENARNYA SAYA DULU PUN KERJA KDN SAMPAI PENCEN. RAMAI SANGAT MEMBER KAT JIM TU.

    ReplyDelete
  50. pen merah pen biru
    you marah I lap you


    pantun tak berkaitan. kot. nak cuba kaitkan pun boleh

    :D

    ReplyDelete

Kalau tak tahu macamana nak panggil saya, panggil je Pak Ngah. Semua komen yg berbentuk pertanyaan lambat laun akan cuba saya jawab. Terima kasih. Sila datang lagi.