Tuesday, April 16, 2013

MARI MAIN SMS 9 - CIMB





Kali terakhir kita bermain adalah pada 1 Oktober 2012, tahun yang lalu dengan akronim KTMB. Entrinya di sini.  Antara penyertaan yang menarik di antara yang menarik sebab semuanya menarik adalah:
  1. Kaki Temberang Memang Bangang

  1. K - Kenapa
    T - Tak
    M - Menaiki
    B - Bas

    KTMB - Kena Tunggu Menunggu Berjam (.. sebab keretapi selalu tak pernah on time.. )

    Keretapi Tak Mahu Bergerak
Hari ini saya ingin mencabar minda anda untuk menterjemah akronim CIMB  pula. Seperti biasa saya mulakan dulu.

CIMB =  CAKAP INDAH MAINAN BIBIR.

Sekarang anda sambung pulak .. !


p/s: Entri ini ada kena mengena sangat dengan entri ini.


.

20 comments:

  1. Cintai Interest Malanglah Bagimu... Hehehe

    ReplyDelete
  2. Assalamualaikum,

    Cehhhh! Itu Mendatangkan Berang

    ReplyDelete
  3. Calui Ikutan Musibat Bangsa (C.I.M.B)

    ReplyDelete
  4. Cis...Interest Makin Berganda.
    Cukai Itu/Ini Menyusahkan Betul.

    ReplyDelete
  5. Err...saya jadi pom pom girl jer Pak Ngah yer...hehehehehehe

    ReplyDelete
  6. cam intan merompak batu.
    (macam intan = cimb yg mmg dh kaya raya;merompak batu = batu tu duit pak ngah kot) sy agak2 je...

    ReplyDelete
  7. C - CINA
    I - INDIA
    M - MELAYU
    B - BOLEH

    MALAYSIA BOLEH!!

    ReplyDelete
  8. baru balik dari bank ni tadi utk refinance umah....gila kejam la dia bagi!

    ReplyDelete
  9. hahahha... apa nak ditemberangkan ni,...saya cuba gak arr
    C-cuba
    i-ingat
    m-masa
    b- BN memerintah

    hihihiihi... selamat mengundi... bye

    ReplyDelete
  10. Cuma Ingat Masa bahagia....huhu

    ReplyDelete
  11. C.I.M.B = Cheat In Money Banking...

    refer pada kes pak ngahnye...

    hahaha.

    ReplyDelete
  12. terima kasih kepada semua yang telah begitu sporting mengambil bahagian .. cuma nak beritahu kat Wak, duit pakngah duit betul, bukan duit batu .. hehe. kepada aziela, nak jadi pom pom girl, tak kan sorang je !

    ReplyDelete
  13. Cinta Itu Milik Bersama (untuk orang bercinta)

    Cuma Ini Mampu Beri (untung takde) refer entri uncle. hehehe!

    ReplyDelete
  14. eira eixora .. memang tepat sekali. hehe

    ReplyDelete
  15. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete

Kalau tak tahu macamana nak panggil saya, panggil je Pak Ngah. Semua komen yg berbentuk pertanyaan lambat laun akan cuba saya jawab. Terima kasih. Sila datang lagi.