Friday, December 24, 2010

CUBA CARI PERSAMAAN.

Sebelum ini sudah 3 kali saya buat entri "Cuba Cari Perbezaan"  iaitu di sini dan di sini dan di sini. Hinggakan ada sorang blogger tanya, "Cuba Cari Persamaan" tak ada ke ? Bagi menyempurnakan hajat blogger tersebut, saya usahakan entri ini.


Gambar 1.


Gambar 2.


Gambar 3.



Gambar 4

Siapa pandai cari persamaan di antara Gambar 1 & 2 dengan Gambar 3 & 4 ? 

Dan gambar-gambar mana yang anda rasa lebih lawa ? 


.

23 comments:

  1. Perbezaan atau lebih tepat - perubahan yang sangat baik. Mudah2an bekekalan ke akhir hayat. :)

    ReplyDelete
  2. asslamualaikum tn haji..semoga perubahan mereka ke arah yang lebih baik akan terus istiqamah dan tidak mengikut peredaran zaman

    ReplyDelete
  3. Salam Tuan Haji, berubahlah kerana keimanan.. jangan sekadar bermusim dan berfesyen sahaja.
    Entri Terbaru "Jom Blajar Bahasa Jepun!"

    ReplyDelete
  4. semoga perubahan yang baik akan berpanjangan

    salam pak ngah..
    lama tak bertegur sapo, faktor masa,kesihatan dan perasaan
    hehehehe..biasalah manusia kan?

    ReplyDelete
  5. Persamaan gambar 1 dan 2 "Rap"; Gambar 1 tu, imej Rap dari refudgee, gambar 2 pula perkataan Rap kat atas tu selepas R22..hehe.

    Persamaan gambar 3 dan 4 pula ialah Hijrah. Berhijrah imej, lebih sopan kan.

    Persamaan gambar 2 dan 3 pula, artis yang sama iaitu Liza Hanim, begitu juga Gambar 1 dan 4, orangnya dari kumpulan yang serupa iaitu Refudgee...

    Erkk..boleh terima ke jawapan ni pakngah...:)

    ReplyDelete
  6. Gambar yang tutup aura dan pakai kopiah cantik...

    ReplyDelete
  7. salam uncle

    sudah tentu gmbr2 yg bawah... (^_^) ~

    ReplyDelete
  8. salam tuan AL, gambar 3 lebih cantik dari gambar 2, gambar 4 lagi hensem dari gambar 1.. boleh..?

    ReplyDelete
  9. persamaan nye mungkin cara hijrah mereka...
    ade org berhijrah dr penampilan yg biase kepada luar biase, dari tdk bertudung kpd bertudung, dr rancak kepada keagamaan.

    ReplyDelete
  10. dah sampai seru mereka berubah mencari ketenangan jiwa dan mendekatkan diri dgn Allah swt....

    ReplyDelete
  11. salam pakngah
    sila jawab TAG dengan gumbira ye.. tq ;p

    ReplyDelete
  12. Kakak pun nak cari persamaannya. Mereka semuanya selebriti. Yang satu dan dua menghibur untuk dunia semata, lupa akan dunia ini akan berakhir jua suatu hari nanti.

    Yang ke 3 dan ke 4 pula dia masih menjadi selebriti juga tetapi dunia dikejar akhirat pun dia masih ingat. Telah ada kesedaran yg dunia ini akan berakhir.

    Tentang cantik - kejadian Allah memang cantik cuma dimanipulasi saja sebab org yg sama. (Buat kakak ada nur di gambar 3 & 4).

    ReplyDelete
  13. pic 1 & 2 = tinggal kenangan
    pic 3 & 4 = moga berkekalan

    :) salam jumaat!

    ReplyDelete
  14. Assalamualaikum THJ..

    alhamdulillah, mereka sudah berubah kepada kebaikan

    ReplyDelete
  15. dorang je? kita bila la pulakkkk

    ReplyDelete
  16. persamaannya adalah....
    depa semua artis...ekekeke. betui dak..?

    ReplyDelete
  17. jelas sekali! amin...

    semoga perubahan mereka berkekalan kerana ikhlas sebab Allah. :)

    ReplyDelete
  18. persamaannya mereka berubah kepada kebaikan...betol tak pakcik? he he

    ReplyDelete
  19. suka sgt tgk penghijrahan artis2..wpun sikit sgt yg dpt hidayah

    ReplyDelete
  20. KAKCIK
    ROM
    AKUANAKPAHANG
    SAYANGSAYANGIBU
    YUS
    MIECYBER
    MANJE
    AANAS
    CZ AINA
    EMME
    KAKZAKIE
    PAISH
    UST ABD RAZAK
    CEMOMOI
    SITI MURNI
    GADISBUNGA
    EMYILIA
    MAMA ZHARFAN
    MAIYAH
    MAMAI.

    SALAM SEMUA. TERIMA KASIH KERANA SUDI SINGGAH DAN KOMEN ENTRI SAYA INI. SEMUA ORANG TAHU DAN SEPAKAT MENGATAKAN GAMBAR MANA YANG LEBIH BAIK. ALHAMDULILLAH.

    SAYA TAK JAWAB SATU PERSATU MACAM BIASA KERANA SIBUK MENGADJUS ENTRI TERBARU SEJAK PETANG TADI TAK MAHU JADI-JADI. AKHIRNYA BERJAYA JUGA.

    USAHA TANGGA KEJAYAAN.

    ReplyDelete
  21. gambar brtudun n berkopiah nampak lebih manis dan ada aura...

    ReplyDelete

Kalau tak tahu macamana nak panggil saya, panggil je Pak Ngah. Semua komen yg berbentuk pertanyaan lambat laun akan cuba saya jawab. Terima kasih. Sila datang lagi.