Tuesday, May 8, 2012

A.K.U K.E.L.I.R.U 26: TERTEKAN BREK TANGAN ?


"Bayi terlipat dua tersepit bawah kereta: Kenderaan undur selepas kakak tak sengaja tertekan brek tangan".

Saya tak tak pasti, macamana kejadian ini boleh berlaku. Selalunya kenderaan undur kalau terlepas brek tangan.

 Dalam kes ini pulak, kenderaan undur selepas tertekan brek tangan.

Keliru ~ keliru ~ keliru !


40 comments:

  1. Sepatutnya sy sedih bila mengenangkan bayi yg sdg bertarung nyawa tu Pakcik. Tp bila sy tgk perkataan keliru Pakcik yg mula2 besar hingga ke kecil tu...bt sy gelak sorang2 kat sini. Adakah sy kejam, Pakcik?

    Heheheh...hehehehe....(tgk, sy ketawa terkepit2)

    ReplyDelete
    Replies
    1. di sini kita bukan membicarakan tentang kemalangan tersebut. Memang ia suatu yang sangat tragis.

      apa yang kita bicarakan ialah kesilapan editorial yang melucukan.

      Delete
  2. hmm.. mungkin kereta tu guna button on off untuk brek tgn.

    ReplyDelete
  3. Replies
    1. dah pergi dan follow. terima kasih atas jemputan.

      Delete
  4. Rasa 'tertekan' baca berita2 cmni..

    ReplyDelete
    Replies
    1. jangan tertekan .. lihat dari sisi lain.

      Delete
  5. mungkin kakaknye ter'tindih' brek tangan kot?

    ReplyDelete
    Replies
    1. mungkin sebab selalu sangat menindih adiknya.

      Delete
  6. Tajuk akhbar memang banyak yang mengelirukan. Kadangkala sampai kena baca berkali-kali baru faham (kalau nak lebih faham kenalah baca isinya bukan sekadar tajuk, kan?) :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. saya rasa tajuk yang ini bukan mengelirukan tetapi kesilapan yang nyata.

      Delete
  7. Berkali-kali saya baca, baru perasaan 'terlepas' dan 'tertekan'.

    ReplyDelete
    Replies
    1. memang mata saya jahat .. cepat sahaja menangkap kesilapan orang.

      Delete
  8. kereta buatan obesi kot , tn hj heheeee

    ReplyDelete
    Replies
    1. kereta saya buatan obsei juga .. tak pulak gitu.

      Delete
  9. tajuk akhbar selalu nak bagi org tertarik..... tapi pengguna bahasa dan tatabahasa ... hampasss...... merosakkan bahasa

    ReplyDelete
    Replies
    1. memang surat khabar bukan tempat untuk belajar bahasa.

      Delete
  10. Replies
    1. saya bincang bukan mengenai kemalangan tapi dari sisi tajuk berita.

      Delete
  11. BARANGKALI TEKNOLOGI BARU KENDERAAN...

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalau betul, saya takut nak beli .. nanti keliru.

      Delete
  12. typo error ke apa? keliru jugak!

    ReplyDelete
    Replies
    1. pertama kali singgah dah keliru .. sekian. hehe

      Delete
  13. mungkin penulis sedang tertekan ketika menulis berita tersebut.. (",)

    ReplyDelete
    Replies
    1. nasib baik blogger macam pakngah tak tertekan sama ..

      Delete
  14. moga budak itu selamat, mesti kakaknya lagi 'tertekan' dgn kejadian ini

    ReplyDelete
    Replies
    1. seluruh keluarga dia juga pastinya turut tertekan ..

      Delete
  15. mungkin tersalah tekan kibod masa tulis cerita...

    ReplyDelete
    Replies
    1. agaknya kat keyboard dia hanya ada perkataan tertekan sahaja ..

      Delete
  16. Saya masih keliru..tambah keliru cemana bayi itu sampai terlipat dua.

    Saya rasa terlepas, penulis tu tulis tertekan sebab mesti dia tengah bayangkan tekan brek dengan kaki... Haha.. Konpius!

    ReplyDelete
    Replies
    1. mungkin juga kereta dia lain dari yang lain .. bila nak lepaskan brek kena tekan.

      Delete
  17. adeiiii... pening ke apa penulis akhbar ni... saya pun turut sama keliru.

    ReplyDelete
    Replies
    1. minta maaf kerana saya mengenengahkan perkara ini hingga awak jadi keliru ..

      Delete
  18. terlipat dua mcm mana2?adeh bahasa sungguh mengelirukan.takkan takder editor masa bikin ini cerita.hohoho

    ReplyDelete
    Replies
    1. ini mungkin kes terlepas pandang kot .. atau memang betul2 begitu kisahnya. entahlah .. saya pun masih keliru.

      Delete
  19. saya pun keliru.. sampai rasa agak tertekan pikir macam mana boleh tertekan brek tangan....

    ReplyDelete
    Replies
    1. saya keliru tanpa sebarang tekanan .. hehe

      Delete
  20. Tuan, mula2 saya tak faham maksud tuan, lembab otak saya, lepas tu dah baca banyak kali baru faham.

    ReplyDelete
  21. bukan lemban tapi tak fokus .. saya pun selalu begitu !

    ReplyDelete

Kalau tak tahu macamana nak panggil saya, panggil je Pak Ngah. Semua komen yg berbentuk pertanyaan lambat laun akan cuba saya jawab. Terima kasih. Sila datang lagi.