Wednesday, May 23, 2012

WW 33 : PEPAT XIII PEMAU.

28 comments:

  1. Replies
    1. saya pun dah berapa pasti maksudnya .. ia adalah merujuk kepada perhimpunan tahunan pelajar-pelajar di USA.

      Delete
  2. Replies
    1. di Carbondale, Southern Illinois, USA .. tahun 1982 (?)

      Delete
  3. Bestnye kalau saya pun dpt further study ke oversea...

    ReplyDelete
    Replies
    1. saya sendiri pun tak pernah merasa .. gambar tu saya dah kerja.

      Delete
  4. Replies
    1. saya ingatkan sikit atas .. supt ke !

      Delete
  5. hampir2 saya bukak kamus dewan tadi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. uncle google utk jawapan soalan kakcik .. yang keluar kat atas sekali ialah entri ini.

      Delete
  6. pakaian dua jejaka yang berdiri di sebelah papan tanda tu mirip inspektor gadget yang sedang melakukan siasatan kes jenayah. hehe.. :P

    ReplyDelete
    Replies
    1. memang mirip sangat .. itu pertama kali kami menempuh cuaca yang amat sejuk.

      Delete
  7. tertarik dengan kereta klasik di belakang tu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. masa tu kereta tu masih baru, dan sekarang dah jadi klasik.

      Delete
  8. Pelik je bunyinya Tuan Haji...apa yg dapat apa yg mau pun tak tau...hikhikkk...

    ReplyDelete
    Replies
    1. saya juga pelik pada mulanya .. itu akronim sebenarnya.

      Delete
  9. Macam Sherlock Holmes pun ada gak..

    ReplyDelete
    Replies
    1. salah tu .. sebenarnya Sherlock Holmes macam kita orang !

      Delete
  10. INGATKAN TADI PEPATAH KE APE.. MACAM PAT PAT SIKU LIPAT..

    ReplyDelete
    Replies
    1. tak silap PEPAT = Perhimpunan dan Persidangan Agung Tahunan dan PEMAU = Persekutuan Mahasiswa Amerika Utara.

      Delete
  11. SALAM..
    Kalau tebu sedap juga
    diPEPAT-pepat kan? he he

    ReplyDelete
    Replies
    1. salam kembali.

      sekarang ni jarang jumpa orang memepat tebu sebab semua dan pakai mesen.

      Delete
  12. Replies
    1. pakcik terpaksa bersetuju dengan pendapat awak .. hehe

      Delete
  13. PEPAT=Perjumpan dan Persidangan Agung Tahunan
    PEMAU= Persekutuan pelajar pelajar Malaysia Amerika Utara.
    Wah..Nostalgia ni.mana dapat gambar ni?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Orang yang disebelah kiri itu adalah saya yang turut menghadiri PEPAT itu .. saya juga menghadirinya PEPAT seterusnya di Kalamzoo.

      Delete
  14. Rasanya saya juga ada di Kalamazoo waktu itu. Saya bekas Setiausaha Agung PEMAU (84) dan Presiden tahun 85

    ReplyDelete
    Replies
    1. mungkin kita pernah bersua tapi saya sudah tidak cam muka bila tengok gambar tuan ..

      adakah tuan ada berama semasa Tan Sri Sanusi Junid datang ke Bloomington tahun 82 (kalau tak silap) ?

      Delete

Kalau tak tahu macamana nak panggil saya, panggil je Pak Ngah. Semua komen yg berbentuk pertanyaan lambat laun akan cuba saya jawab. Terima kasih. Sila datang lagi.