Tuesday, May 29, 2012

MAKNGAHNYA TAK DAPAT PERGI TV 9.

Hari tu Biro Wanita surau di taman kami pergi melawat TV9 untuk menyertai program Tanyalah Ustazah.  Makngahnya selaku Setiausaha Biro Wanita, beberapa hari sebelum itu kelihatannya sibuk mengatur lawatan tersebut.

Tetapi sayangnya Makngahnya tak dapat pergi kerana tiada siapa yang  mampu mengambil alih tugas menguruskan ayahnya (mertua saya) yang dah macam baby. Kalau pergi sejam dua, bolehlah menantu dia tolong tengokkan. Tapi pemergian ini agak lama. Pergi pagi dan baliknya malam.

Kesian juga saya tengok dia duduk depan tv dengan kameranya semasa  program tersebut bersiaran secara langsung. Nampaknya dia sangat teruja dan gembira  melihat kawan-kawan dia keluar tv. Saya pulak yang sayu.



Gambar 1: Sebelum mereka bertolak sempat juga Makngahnya ambil gambar berkumpulan kawan-kawan dia dekat bas.


Gambar 2: Inilah program yang dimaksudkan. Ada sesiapa yang sempat tengok rancangan ini pada hari tu ?


Gambar 3: Antara gambar  yang Makngahnya sempat  tangkap.


Gambar 4: Inilah Ustazahnya ... rugi saya tak ikut !


Gambar 5:  Salah seorang peserta sedang mengajukan soalan yang telah di sediakan..


 Gambar 6: Makngahnya berbaju pink dengan geng suraunya dalam satu majlis lain sebelum itu. Tak dapat masuk tv, masuk blog Pakngahnya pun jadilah.

35 comments:

  1. Cantik seragam biru mereka itu. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. tapi dah banyak kali pakai .. kena cari sponsor nak tukar uniform baru.

      Delete
  2. Patutlah selama ni diorang 'membaca' soalan.
    Rupa2nya soalan dah disediakan...

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalau tak buat gitu, nanti bertolak2 dan entah apa-apa yang ditanya pulak.

      Delete
  3. alahai..sedih la pulak.takpela..maybe next time ada lagi
    lawa lah mak ngah

    ReplyDelete
  4. sama macam irfa..hati ikut terasa pulak..kalau pak ngah nya sayu..mesti mak ngah pun sedih..yang membaca ni pun rasa nak keluar air mata pulak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. makngahnya pandai menyembunyikan kesedihannya .. itu yang buat saya rasa sayu dan terkilan.

      Delete
  5. mmm...saya musykil.

    rugi makngah tak ikut ke, atau rugi uncle tak ikut? :p

    ReplyDelete
    Replies
    1. hari tu kalau uncle ada baju kurung biru, mahu jer gantikan makngahnya.

      Delete
  6. Pengorbanan yang besar tu Mak Ngah buat untuk menjaga ayahnya. Takpe Pak Ngah, kalau check betul2...silap2 rating blog Pak Ngah lebih tinggi dari rating TV 9 tu...hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. memang besar pengorbanan dan kepayahan yang ditanggungnya .. saya kagum dengannya.

      Delete
  7. alahai kesiannya dekat makngah tak dapat ikut pergi...kita pulak yang sedih.wuwuwu

    ReplyDelete
    Replies
    1. janganlah sedih2 .. tak baik untuk kesihatan.

      Delete
  8. sambung komen,
    tapi takpe,pengorbanan makngah jaga ayah dia,lagi besar ganjarannya......
    masuk blog pk ngah pun okeh ape..hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. sambung balas.

      semoga Allah memberi ganjaran dan memasukkannya ke dalam syurga nanti.

      Delete
    2. sambung balas komen..

      betul tu..AMIN

      Delete
  9. cantiklah makngah..ustazah pun cantik..hehe..

    ReplyDelete
  10. wah..ustazah comei! makngah lagi comei! :)

    ReplyDelete
  11. masuk blog lagi bagus, ramai orang tengok.. masuk tv sekali je, lepas tu tiada ulangan.. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul juga .. blog boleh tengok banyak kali sampai pengsan. hehe

      Delete
  12. Tuan Haji mana nak carik lagi isteri sebaik itu. So tak der alasan nak tambah cawangan!

    ReplyDelete
    Replies
    1. saya memang tak berniat nak tambah cawangan melainkan saya dipaksa oleh makngahnya .. hehe .. itu jawapan standard saya !

      Delete
  13. Tak aperlah, tunggu lain kali jerlah. Apa nak dibuatkan ada urusan yg lebih besar ganjarannya.

    ReplyDelete
  14. Kesian kat makngah... Tapi kawan2 makngah tentu happy dpt tengok gambaq depa masuk tv yg makngah tangkap.

    cantiknya makngah..

    ReplyDelete
  15. Salam Pak Ngah

    APsal makngah tak bagitau, saya sentiasa ada di bangunan tempat mak ngah nak pegi tu. Kalau tak boleh sambut dengan "bunga rampai". Tak dapat pergi, tak dapatlah nak kenal kenal ngan mak ngah ek.

    ReplyDelete
    Replies
    1. salam kembali.

      laa .. ia ke awak kerja kat situ ? bolehlah kaum bapak pulak buat trip melawat tv 9 lepas ni.

      Delete
    2. bole bole insyaAllah. Kasik tau advance, boleh tolong arrange dengan mereka-mereka yang incas. Psss.. saya ada tuju lagu kat Pak Ngah dan Mak Ngah di blog saya... ngeeeee...

      Delete
    3. dah ambil perhatian akan tawaran itu. saya juga sudah pergi lihat blog awak. lagu julie remy tu kan ?

      Delete
  16. Pakcik, mak ngah maintain cun dari dulu sampai sekarang...pandai mak ngah jaga kesihatan & kecantikan

    ReplyDelete

Kalau tak tahu macamana nak panggil saya, panggil je Pak Ngah. Semua komen yg berbentuk pertanyaan lambat laun akan cuba saya jawab. Terima kasih. Sila datang lagi.