Saturday, May 18, 2013

NAK JAWAB PUN BOLEH, TAK NAK PUN TAK APA. PAK NGAH TAK MARAH.

Nak minta pendapat anda sikit. Sekarang ini baik di blog atau fesbuk semakin ramai orang panggil saya Pak Ngah, tak kira mereka tua sikit dari saya atau muda banyak dari saya. Sehubungan dengan itu saya bercadang nak gunakan gelaran Pak Ngah terus-menerus.

Saya nak buat survey untuk mendapatkan pendapatan anda. Pilih satu sahaja dari jawapan berikut:

a. Kekalkan gelaran al-lavendari.

b. Saya suka gelaran Pak Ngah.

c. Ada aku kesah.

Terima kasih banyak-banyak atas kesudian anda memberikan pendapat. Yang tak sudi beri pendapat pun saya ucapkan terima kasih juga sebab sudi singgah dan baca entri syok sendiri ini.


P/S: Entri ini diletakkan di bawah label "Entri Syok Sendiri". Harap makngah .. hehe.


 

22 comments:

  1. Salam,
    Kali ini , bukan setakat singgah je, tapi tinggal komen .. suka dipanggil pakngah ! Pakngah panggil pulak saya NGAH ... terasa hilang sakit lutut ni .. he he

    ReplyDelete
  2. Assalamualaikum,
    Panggil pakngah tu comey apa...tandanya ramai yang terasa dekat dengan pakngah tau

    ReplyDelete
  3. assalam pakngah,

    saya selesa memanggil dengan gelaran itu.

    ReplyDelete
  4. yg simple dan selesa utk orang ramai kerana ini identiti kita. .... pak ngah

    ReplyDelete
  5. Dulu suka Al-Lavendar tapi Pak Ngah sendiri selalu membahasakan diri Pak Ngah so kakak pun dah terikut panggil Pak Ngah juga.. Ok juga kan.

    ReplyDelete
  6. Ya, B. sbb macam mudah dibawa berbincang, haha

    ReplyDelete

  7. pilihan pertama (a) tu maknanya nak tukar nama blog ker? saya lebih suka Pak Ngah al-lavendari...dah banyak sangat Pak Ngah, kan? tapi bg saya kalau utk gelaran tu, Pak Ngah tu ok jer...

    tapi...ada tapi lagi...tapi saya nak panggil Pak Ngah sebagai Tuan Hj gak...rimas tak? hek3

    ReplyDelete
    Replies
    1. nama blog tak tukar .. panggil tuan haji dah jadi formal sangat pulak .. lagi pun gelaran haji dah banyak sangat juga.

      Delete
    2. hehe..ya tak ya jugak ek?
      hmm...kalau Hj Ngah, amacam? leh tak? hek3

      Delete
  8. masa mula2 terjebak dgn blog ini..saya panggil pakcik.. segan nak panggil pak Ngah..macam dah lama kenal... kalau pakcik tak kisah teringin juga nak panggil pak Ngah, boleh? :)

    ReplyDelete
  9. Assalamualaikum pak ngah.
    Kalau sy pilih 'B'
    Rasanya sedap lagi panggilan Pak Ngah tu.

    ReplyDelete
  10. Saya biasa panggil uncle as UNCLE :)

    Apa apa pun, pada saya, pilihan B) itu jadi pilihan saya..

    Ok tak Uncle Pak Ngah?

    :P

    ReplyDelete
  11. SAYA NAK GUNA PAKNGAH BOLEH.. :)

    ReplyDelete
  12. saya lebih suka g3laran pak ngah al-lavendari...macam treadmark gitu.....

    ReplyDelete
  13. saya suka panggil pak ngah.

    tapi al-lavendari cukup unik kat hati saya

    :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul juga .. nama al-lavendari tu unik .. kalau cari kat google, nama al-lavendari tu sorang sahaja. mungkin saya akan kekalkan nama pena al-lavendari tu buat masa ini.

      Delete
  14. Assalamualaikum,

    Kalau macam tu kakmah nak panggil Abang Ngah ajalah,
    memandangkan kakmah muda sikit agaknya.
    Oppsss...silap plak, Pak Ngah...
    jangan Mareee kakmah dah mengumpat Pakngah kat rumah
    kakmah kakmah tu...

    ReplyDelete
  15. b. gelaran pak ngah tu akan buat pak ngah lebih popular ... inshaa Allah

    ReplyDelete
  16. terima kasih kepada semua yang telah memberi pandangan. saya amat menghargainya.

    saya tertarik dengan komen Rapunzeel Cikilolo dan dengan itu memutuskan untuk terus menggunakan nama al-lavendari.

    bagi yang nak memanggil, saya galakan guna gelaran pakngah sebab saya jadi keliru dengan pelbagai panggilan. antaranya pak ngah, abang ngah, tuan haji, abang, uncle, pak cik dll. jadi masa saya jawab pun dah bercampun aduk .. kejap saya, kejap uncle, kejap pakngah dan seterusnya.

    ReplyDelete
  17. Saya suka jawapan B rasa lebih dekat lebih mesra...:)

    ReplyDelete

Kalau tak tahu macamana nak panggil saya, panggil je Pak Ngah. Semua komen yg berbentuk pertanyaan lambat laun akan cuba saya jawab. Terima kasih. Sila datang lagi.