Sunday, May 19, 2013

SONYUM SOKOJAP 58 : INI BUKAN KUNCI SAYA.



  Gambar hiasan hasil carian Google.

Biasanya kalau tak hujan saya pergi ke surau hanya naik motor. Bila sampai, saya akan letakkan kunci motor saya di tepi dinding. Satu hari selepas sembahyang Subuh, seorang jemaah yang baik hati mengambil kunci tersebut dan menyerahkannya kepada saya dan saya pun menyambutnya dan berkata:

Saya: Terima kasih .. tapi ini bukan kunci saya.

Dia: Kalau bukan kunci Haji, kunci siapa ?

Saya: Saya tak ada kunci ..

Dia. Tapi saya nampak haji letak kat situ tadi ..

Saya: Betullah .. tapi saya tak pakai kunci.


Dia: Habis tu ..  ini kunci siapa ?

Saya: Ini kunci motor saya.

Dia: (Terdiam sejenak dan kemudian ketawa ) He he he .. subuh-subuh ini otak saya blur sikit !



.

19 comments:

  1. hehehehe...
    pakngah memang suka bergurau kan..

    ReplyDelete
  2. kalau pakngah pakai kunci itu dah kira robot hehe

    ReplyDelete
  3. Assalam,

    Hehehe...pagi-pagi lagi pakngah dah buat lawak,
    macam mana muka kawan pakngah tu yee..
    masa pakngah kata bukan kunci pakngah,
    mesti lebih blur..

    ReplyDelete
    Replies
    1. memang muka dia macam orang kehairanan ..

      Delete
  4. eeehehehehe....loyar buruk no 1!!!
    saya tau kunci Hj Ngah kat mana, hahaha...

    boleh tak panggil Hj Ngah? baru la nampak veteran sikit, kan?
    kan?

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalau Haji Ngah dah macam nama saya Ngah pulak .. saya teringat ada sorang kawan saya dari Terengganu yang bernama Ngah.

      Delete
    2. ahahaha...semuanya tak kena!

      Delete
  5. saya baca 2 tiga kali baru paham...

    ReplyDelete
  6. assalamualaikum ... pandai bergurau gak pak ngah ni yer . nasib baik org tu sporting ...

    ReplyDelete
    Replies
    1. memang dia sporting .. tapi dalam hati kita tak tahu.

      Delete
  7. PAK NGAH MEMANG NAK BUAT LAWAK ATAU MEMANG TERLUPA?

    ReplyDelete
  8. Hahaha pagi2 dah kena auta.

    ReplyDelete
  9. Aslkm,

    hehehehe....pagi2 dah kenakan orang..=)

    ReplyDelete
  10. Nasib baik subuh Pak Ngah kalau time zohor panas berpeluh ketiak takot ada yg tiba2 jadi ijo...hahaa...

    ReplyDelete
    Replies
    1. saya pun tengok orang juga sebelum kenakan .. ada yg tak pandai bergurau kena sembur nanti.

      Delete
  11. Hehheheheh..
    Pandai mengenakan orang.. =D

    ReplyDelete

Kalau tak tahu macamana nak panggil saya, panggil je Pak Ngah. Semua komen yg berbentuk pertanyaan lambat laun akan cuba saya jawab. Terima kasih. Sila datang lagi.