Wednesday, February 29, 2012

WW 24: SANG REMBULAN MENGINTAI DI CELAH DEDAUNAN.





23 comments:

  1. Saya 'pandai' merakam gambar macam yang kedua terakhir tu! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. 3 gambar pertama saya yg ambil dan 2 gambar terakhir anak saya Haifa yg ambil. mesti nak berlainan dengan ayahnya.

      Delete
  2. salam uncle,
    sang rembulan tak apa lagi uncle..jgn ada sang lain pula.. hehee

    semalam bulan dikelilingi byk sgt bintang..langit sgt cantik~

    ReplyDelete
    Replies
    1. salam kembali.

      minta2lah jangan sang kelemban yang mengintai .. hehe

      memang semalam kelihatan bintang berjuta, tapi mana nak sama bintang yang satu kan ?

      Delete
  3. indah dan sempurna ciptaanNya...

    ReplyDelete
  4. Bulan main sorok2 dgn Pakcik? Manisnya...

    Orang kata, kalau nak tambah romantik malam tu....Pakcik nyanyilah lagu MALAM BULAN DIPAGAR BINTANG. Ouh....

    ReplyDelete
    Replies
    1. mana awak tahu pakcik tak nyanyi lagu tu di malam itu ?

      Delete
  5. Gambar keempat (yg diambil oleh Haifa) kelihatan mcm hantu botol kicap .... hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. tak sangka awak pernah jumpa hantu botol kicap ..

      Delete
  6. Salam Tn Hj..,

    OK lah tu... nampak seninya... saya pun selalu cuba untuk mendapatkan gambar bulan yg sempurna...selalunya tak dapat seperti yg diharapkan...kena byk belajar lagi...

    ReplyDelete
    Replies
    1. salam kembali.

      saya pun begitu juga .. kadang2 kamera langsung tak boleh nak petik.

      Delete
  7. gambar terakhir tu sikit je lagi nampak macam pro dah.. =)

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by the author.

      Delete
    2. awak memang terer .. kalau pro gambar tu jadi macam mana pulak
      ?

      Delete
  8. ada rasa takut tak masa snap gambar ni pakngah..? ala2 mistik sikit gambar ni..

    ReplyDelete
    Replies
    1. ada juga rasa takut .. takut tak jadi. hehe

      Delete
  9. kalau gambar 2 terakhir tu uncle yang amik, komen saya kan berbunyi begini,

    'tu dah bosanlah tuh.'

    :p

    ReplyDelete
    Replies
    1. uncle tak bosan tapi geram sebab tak dapat nak ambil gambar bulan tu lebih besar daripada itu .. mungkin kena tambah gajet lagi kot .

      Delete
  10. rasanya lebih sesuai nyanyi lagu "Pak Ngah balik"...kan?
    bulanlah mengambang, pak ngahlah yang balik
    bulan lah mengambang ditengah malam
    nampak bercahaya, nampak bercahaya dengan serinya
    janganlah adik, janganlah adik berhati bimbang
    abang peregi, abang peregi tidaklah lama...

    betul Tuan Haji..kat dalam youtube tu dia tulis peregi, nasib baik bukan peregi keperigi hihihi....

    saya sempat dengar lagu tu kat youtube...

    ReplyDelete
    Replies
    1. memang saya tahu lirik tu peregi kerana nak menyesuaikan dengan melodi lagu tersebut. serupa juga dengan pantun "anak kerebau mati tertambat" kerana nak menyesuaikan dengan sukukata maksud pantun berkenaan.

      Delete
  11. bila tgk bulan kat celah2 pokok2 tetiba rasa serammm.huhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. janganlah bayangkan yang bukan-bukan.

      Delete

Kalau tak tahu macamana nak panggil saya, panggil je Pak Ngah. Semua komen yg berbentuk pertanyaan lambat laun akan cuba saya jawab. Terima kasih. Sila datang lagi.