Wednesday, March 14, 2012

A.K.U. K.E.L.I.R.U 24: PM NAFI TAK BINCANG.



Makin hari makin saya keliru.
Ingatkan PM tak bincang.
Rupanya sepanjang tahun 2011, ada bincang 13 kali.
Jadi mengapa jadi begini ?
Siapa yang tak faham ?
Siapa yang tak ikut arahan ? 
Siapa yang memandai-mandai ?

Duit dah banyak habis. 
Masa dah banyak habis. 
Tenaga dah banyak habis.

Siapa yang mahu dipersalahkan ?
Siapa mahu dipertanggungjawabkan ?

PM  ?
CUEPACS  ?
KSN ?
KPPA ?

Sukacita diharapkan En. PTD yang bernama  2a5d6fac-3d91-11e1-97e2-000bcdcb5194   boleh memberi jawapan.


20 comments:

  1. Pok Amai Amai belalang kupu kupu,
    tepuk ramai ramai, tergeliat sakit bahu,
    Bahu siapa punya, kita peduli apa,
    duit banyak habis, Jangan tanya saya.


    Hahaha.. saya pun tak faham.

    ReplyDelete
    Replies
    1. sebahagian dari duit itu, adalah duit awak juga.

      Delete
  2. Saya hanyalah pekerja yang TERPAKSA menerima apa juga keputusan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. tak lama nanti kakcik akan jadi orang yg sangat penting dalam PRU akan datang.

      Delete
  3. nak tunggu 15hb apa ke rupa gaji baru ni

    ReplyDelete
    Replies
    1. hari ini dah 15hb .. cepat betul gaji cikgu masuk.

      Delete
  4. huhuhuhu

    katering untung, hotel yg diadakan mesyuarat pon untung.

    yg x untung, tax payer money yang dipakai. ehh

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul .. nasib baik negara kita kaya raya.

      Delete
  5. susahnya nak jadi PM. jadi IM aje dah la...

    macam melepas batok di tangga.

    ReplyDelete
    Replies
    1. memang susah .. jadi PM sehari pun saya tak sanggup.

      Delete
  6. Sabor tuan. Ada 2 perkataan salah taip tu hehe..

    ReplyDelete
    Replies
    1. terima kasih cikgu atas teguran itu .. sudah diperbetulkan. kalau cikgu tak tegur, siapa lagi ?

      Delete
  7. Nak tunggu komen-komen lain...saya tak berapa arif pasal isu ni...lebih baik diam dari berkata-kata..hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. awak boleh komen juga dari segi prinsipalnya .. tak perlu faham detailnya.

      Delete
  8. LAIN KALI KENA TELITI DAN DENGAR BETUL2 ARAHAN YANG TELAH DIKELUARKAN / DIBINCANGKAN.. MEMBAZIR.. NAK CETAK BUKU TANGGA GAJI SBPA DULU ENTAH BERAPA BANYAK KOS SUDAH TELAN.. NAK BUAT CAMNE TU? HAPUS KIRA? LUPUS? ERM.. SILAP2 ADA YANG KENA TATA TERTIB..

    ReplyDelete
    Replies
    1. siapa nak jawab .. siapa yang nak tanggung ?

      Delete
  9. En PTD tu dah senyap sekarang ni bang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. mungkin juga dia tengah tunggu peluang nak hentam balik ..

      Delete
  10. emmmmmm ... siapa ya...

    maka duit rakyat juga yang dilet go .... memberi elaun dan segala kemudahan sepanjang 13 pertemuan itu . Kita2 juga yang ternganga .... mendengar cerita mereka .....

    Mesyuarat ka.... makan angin ...

    ReplyDelete

Kalau tak tahu macamana nak panggil saya, panggil je Pak Ngah. Semua komen yg berbentuk pertanyaan lambat laun akan cuba saya jawab. Terima kasih. Sila datang lagi.