Sunday, March 4, 2012

TERKENANG SEMASA DULU 46: MELAWAT ZOO WASHINGTON D.C 12/1983

Semasa bekerja di Washington D.C dulu, saya juga mengambil kesempatan melawat zoo. Walaupun ia bukanlah kesukaan saya berbanding melawat Tyson Corner (pusat membeli belah) tetapi kadang-kadang ikut juga kehendak majoriti.

Berikut saya kongsikan beberapa keping gambar terpilih untuk tatapan anda semua di hujung minggu.



Gambar 1: Baru sekarang saya perasan yang hanya ada seorang sahaja jejaka dalam gambar di atas.


Gambar 2: Saya suka melihat daun pokok yang berjuraian itu. Ia mengingatkan saya akan pokok beras padi yang menguning di kampung saya.


Gambar 3: Kalau tak silap ini kandang binatang yang sentiasa kaya (beruang).



Gambar 4: Tak tahulah anak-anak saya masih ingat ke tidak lawatan ini.


Gambar 5: Rupa gajah kat belakang tu tak banyak beza dengan rupa gajah dekat Zoo Negara kita. Percayalah !



Gambar 6: Gambar yang ini saya sudah terlupa langsung haiwan apakah yang menginap di sini.


19 comments:

  1. Dah tak ingatlah kakcik .. kenapa pula tanya memerang ?

    ReplyDelete
  2. Sallam Tuan Haji,

    Gajah tu nampak kempis je perutnya,
    diaorang tak bagi makan ke,

    Pemandangan memang cantik...

    ReplyDelete
    Replies
    1. salam kembali.

      barangkali gajah tu kena eksesais tiap-tiap hari .. tak macam gajah kita, makan tido je.

      Delete
  3. Pakngah,

    gambar ni macam waktu musim luruh...betul eh?

    ReplyDelete
    Replies
    1. nampak macam musim luruh tapi Disember tu dah kira musim sejuk.

      Delete
  4. alamak sori la bang. saya tak tengok pemandangan pun sbb makngah lebih cantik & bergaya. (saya suka sgt sunglass tu mcm jLo pakai...nak carilah sebijik)

    ReplyDelete
    Replies
    1. selalunya sesuatu tu nampak lebih cantik jika yang ada di sekelilingnya tak cantik.

      Delete
  5. Replies
    1. saya pun belum pernah sampai zoo melaka lagi.

      Delete
  6. Gambar lama yang penuh dengan nostalgia.. :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. gambar2 lama sangat berharga...

      Delete
    2. anif dan mama zharfa.

      tak rugi saya ambil gambar banyak2 dulu. sekarang baru terasa betapa berharganya.

      Delete
  7. 9tak ada pengalaman yang special ke bila di sana selain binatang?

    ReplyDelete
    Replies
    1. seingat saya rasanya tak ada benda-benda lain yang istimewa ..

      Delete
  8. mau putih jugak anak2 pakngah, sebab dibesarkan di sana.. (",)

    p/s: baru hari ni saya perasan beruang banyak wang.. (",)

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalau mahu dia putih .. Obama pun boleh putih.

      Delete
  9. Bestnye bos jalan2 dulu kan :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. memang tersangat best .. syukur saya diberi peluang dan kesempatan untuk tinggal di sana untuk seketika.

      Delete

Kalau tak tahu macamana nak panggil saya, panggil je Pak Ngah. Semua komen yg berbentuk pertanyaan lambat laun akan cuba saya jawab. Terima kasih. Sila datang lagi.